Selecteer gewenste dienst

Uw locatie (Postcode of Plaats)

Huis & Hypotheek

Trouwen & Samenwonen

Erven & Schenken

Bedrijven & Organisaties

Vraag snel, gratis en vrijblijvend offertes aan bij meerdere notarissen bij u in de buurt!

  • Koopcontract
  • Hypotheekakte
  • Leveringsakte
  • Huurcontract
  • Akte van verdeling
  • FAQ
  • Op het moment dat een woning over gaat naar een nieuwe eigenaar, dient er een leveringsakte te worden opgesteld door een notaris. Hiermee gaat het eigendom van de woning officieel over van verkoper naar koper.

    Het is belangrijk dat het opstellen van een leveringakte zorgvuldig gebeurt en in overeenstemming is met de afspraken zoals opgesteld in de koopovereenkomst. Een notaris gaat voor u na of dit ook daadwerkelijk het geval is. Hiermee wordt ondermeer voorkomen dat iemand een huis verkoopt, zonder dat hij daarvoor bevoegd is. Daarnaast bent u er van verzekerd dat de overdracht van de woning ook daadwerkelijk zo gebeurt als voor de koop van de woning is afgesproken.

    Een notaris gaat onder mee na:

    Wanneer de leveringsakte door beide partijen is ondertekend en door de notaris is ingeschreven bij het Kadaster en openbare registers, staat de woning officieel op naam van de koper. Hiermee is de eigendomsoverdracht ten einde.

    Vind direct een notaris bij u in de buurt door offertes aan te vragen via deze website. Het aanvragen en vergelijken van offertes is gratis en verplicht u tot niets.